سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع خواب و تعبیر انواع خواب

در مورد تعبیر خواب خیلی ها گفته و نوشته اند.بشر همیشه خواب دیده و چون این را به تجربه دریافته بود که خوابهیش بی ارتباط با زندیگیش نمی توانند باشند همیشه درصدد یافتن کلیدی بود که بتواند این در بسته را به روی او بگشاید و چراغی فرا راهش بگیرد که مجهولات را بتواند ببیند و بشناسد و تشخیص دهد.گشودن این در و روشن کردن تاریکیها علم تعبیر خواب است.

بهترین معبران انبیا و پیامبران بوده اند.از حضرت ابراهیم نوشته اند که معبر خوبی بوده و یعقوب چنان معبر آگاهی و دانایی بوده که به مصداق آیه ی شریفه وقتی یوسف به او می گوید:«اِنّی رَأیتُ عَشَرَ کوکباً وَ الشَّمسُ وَالقَمَرُ و رَأَیتُم لی ساجِدینَ» به او می گوید این خواب برای دیگران باز مگو که برادرانت به نابودی تو همّت خواهند گماشت و آن شد نوشته اند و خوانده اید.



خود یوسف مُعَبِری  مسلّط بود که وقتی فرعون خواب میبیند و برای او تعریف می کند یوسف اطّلاع می دهد که هفت سال قحطی پیش خواهد آمد و همین تعبیر او را به عزّت می رساند و باز خوانده ایم در زندان فرعون خواب آن دو زندانی را چگونه تعبیر کرد.اولیاء و معصومین نیز علم تعبیر داشتند به خصوص از امام جعفر صادق علیه السلام تأویلات و تعبیرات فراوان نقل  شده که در کتب مربوطه ضبط است.

مردم عادّی نیز کم و بیش با این فن ظریف آگاهی داشته اند و خوابهایی را تعبیر می کردند و این صرفاً مبتنی بر تجربه بود.
لازم است بدانیم:
هر خواب یک قطب قوی دارد که مسائل دیگر را تحت الشّعاع قرار می دهد.معبر باید محور خواب را بیابد بعد به تعبیر آن بپردازد.
عوامل تشکیل دهنده ی زندگی ما در خواب به صورت سمبل هایی ظاهر می شوند در یک خواب بیست ثانیه ای ممکن است خیلی چیز ها وجود داشته باشد که در تعبیر بی تأثیر و فقط یک عامل مؤثر است
شما اگر خواسته باشید خواب خود را تعبیر کنید باید اول محور و قطب را بیابید و روی عوامل دیگر تکیه نکنید.
به طور کلی ما اسیر عوامل مادّی زندگی هستیم.شغل،فعالیت ها روزانه،معاشرتها و گفت و گوهایی که طی روز انجام داده ایم، روابط خوانوادگی،پول کافی داشتن یا نداشتن،غذا خوردن و حتی طعم و مزه ی غذا،همه و همه در خواب ما اثر می گذارد.خیال نکنید وقتی خوابیده ایم و ارتباط حواس پنجگتنه ی ما با ذهن قطع گردید از این اسارت رهایی می یابیم.به هیچ وجه این طور نیست.
وقتی شب غذای چرب و شیرین یا زیاد شور و پر ادویه خورده اید در  خواب ممکن است دریا،چشمه،کاریز،آبشار و سیل و مسیل ببینید.صبح که از خواب بیدار می شوید به سراغ کتاب می روید که ببینید تعبیر دیدن سیل و چشمه در خواب چیست؟
این درست نیست چون خواب شما رؤیای صادقانه نبوده بلکه خوابی بوده ناشی از پرخوری.چنین خوابها به هیچ وجه تعبیر ندارد.
خواب شما وقتی می تواند گویای چیزی باشد که با تعادل جسمی و روحی خوابیده باشید.عکس این هم درست است یعنی وقتی گرسنه باشید خواب چلو کباب و باقلا پلو با مرغ و چیز هایی از این دست ببینید که البته نمی تواند تعبیر داشته باشد.پس شبهایی که در کمال تعادل و توازن از نظر جسم و روح و اعصاب خوابیدید و خوابی دیدید بامداد به سراغ معبر یا خواب نامه بروید و تعبیر بخواهید.
برداشت و روابط ما نیز با چیزها ، آدمها و حیواناتی که در اطرافمان یافت می شوند متفاوتند لذا در خواب هم تفاوتها و اختلافاتی به وجود می آورند.
برداشت و رابطه ی ما با اشیاء و اشخاص و حیوانات در تعبیر اثر می گذارد و گاه دگرگونی به وجود می آورد،پس دریافتن معانی و تعابیر باید این نکات را نیز مورد توجه قرار دهید تا کلیدی را که واقعاً خواب شما را باز می کند دریابید.
بنابراین هر خوابی تعبیر نداد.بسیاری از خوابهای ما تحت شرایطی قرار می گیرند که فاقد ارزش و اعتبار می شوند.به این چنین خوابها نباید خوشدل باشیم و نه از آنها بیم و هراس به دل راه دهیم و گرفتار تشویش و نگرانی شویم.
وقتی خوابی می بینید و بیدار می شوید به ساعت مراجعه کنید و ساعت دیدن خواب را یادداشت نمایید،زیرا معبر با دانستن ساعت خواب دقیقتر  می تواند خواب شما را بشکافد و تعبیر کند به طور کلّی از لحظه ای که می خوابیم تا نیمه شب خوابی که می بینیم کمتر دارای اعتبار است.چون در این ساعات هنوز روح و جسم ما زیر تأثیر کار روزانه،فعالیت ها و گفت و گوهای انجام شده و غذایی که خورده ایم دارد.از نیمه شب تا طلوع شپیده بامدادی خواب معتبر می شود و اعتبار آبه تناسب هر چه از نیمه شب دور و به سحرگاه نزدیک می شویم افزایش می یابد.
صادق ترین رؤیاها خوابی است که سحرگاه می بینیم به طوری که چون بیدار می شویم وقت اقامه ی نماز صبح شده باشد.خواب روز به هیچ وجه عنوان تعبیر ندارد.هستند کسانی که بعداز ظهرها می خوابند پا پیش از غذای نیمروز قیلوله می کنند.در این مواقع اگر خوابی ببینید تعبیری ندارد.
در ماه های قمری نیز سه شب نیمه ماه که قمر بدر کامی دارد خواب بیشتر از سه شب محاق ارزشمند می تواند باشد.
خوابهای موسمی نیز بی ارزشند. مثلاً در زمستان برف در خواب دیدن و در بهار مشاهده ی درختان پر شکوفه و گل،در پائیز برگریزان و در فصل تابستان در آب شنا کردن و … از نوع خوابهایی است که تعبیری ندارد و چنانچه در تابستان مشاهده کردید برف می بارد و در سرمای سخت زمستان خانه را از شکوفه های سفید و صورتی پوشیده دیدید .::این خوابها صحت دارند::. و خوابهای طولانی بیشتر از خوابهای لحظه ای و تک چهره ای اعتبار دارند،مگر اینکه تک چهره ها را مکرّر ببینید.